Tuesday 10 November 2009

Sitter i Albertslund

Nu idag har jag varit på intervju i Taastrup, Köpenhamn. Snart kan jag betala av CSN igen. Det var så kul att jag fick en intervju om eventuellt fast arbete på en vikariebyrå men fick arbete på en annan vikariebyrå så arbetar torsdag och fredag nu denna vecka. Kanske får jag mer timmar. Jag ska ge mitt bästa och visa att jag kan arbeta där och komma i tid till arbetet. Fan vad kul det ska bli. Är hemma hos mina vänner i Albertslund och de är iväg. En av dem sitter på biografen och ser film. Den andre är på dejt med en tjej. Två härliga killar som jag är glad av att ha som vänner. Sen att dem inte äter vegetariskt är inget jag förväntar mig av två danskar. Här i Danmark älskar nästan alla människor kött. Men inte jag. Jag kommer nog aldrig äta kött i mitt liv igen. Ser ingen mening med det. Smaken? Ja det finns många produkter som smakar så himla gott och inte behöver vara kött. Grilla? Ja det finns många produkter som går att grilla med. Men fan vad glad jag är som fått två dagar till att arbete på torsdag och fredag. Ska ringa CSN nästa vecka och betala in lite till dem så att de inte blir sura. Sen längtar jag över att se min flickvän igen! Fan vad hon e söt och härlig! Jag är mycket tacksam att jag har fått möta henne och hon har blivit min flickvän. Livet kan inte bli bättre.

Tillls nästa gång. Älska livet och dem du har dig nära.

No comments: