Tuesday 3 November 2009

Sicket härligt väder!


Kan dagen börja bättre? Det är en grå och mörkt utanför fönstret där jag sitter. Ännu en dag ska gå så att jag kan få tag på ett arbete. Det är jo bara fyra dagar tills jag börjar arbeta som brevbärare igen för 7-8 timmar. Sen tillbaks till livet utan arbete. Hade varit kul att få tag på heltidsarbete. Och som jag har letat. Hade en arbetsgivare förstått vikten av att ha en glad och positiv kille som mig som alltid är villig att göra mitt bästa och aldrig kommer försenat utan förstår vikten av att vara i tid till sitt arbete. Nästan dagligen läser jag om människor i tidningar som missköter sitt arbete på ett eller annat sätt. De jobbar kvar men jag kan ta deras arbete och garanterat göra det mycket, mycket bättre. Förhoppningsvis har snart en arbetsgivare förstått mig och ger mig ett arbete. Finns inga hinder utan endast möjligheter med alla sorters arbeten.

Bilden jag lägger upp är när från i söndags då jag och hunden Hubbe leker. Sjukt söt liten schabrador-valp! Sådan vill jag med ha en dag. Men först, jakten på det försvunna arbetet.

No comments: