Saturday 29 June 2013

Aldrig mer den grafiska branschen

Det har nu gått två dagar sedan jag slutade på i den grafiska branschens största jätte med huvudkontor i Tyskland. Jag slet som ett djur och försökte allt jag kunde för att få företaget att gå runt. Arbetade över nästan varje dag i över en 2 års period. Jag ville bara att företaget skulle vara bäst i världen på vad dem sysslar med i den grafiska branschen. Det blev som en stötesten i mitt liv, något som jag brydde mig varmt om att få fungera. Tyvärr så hade jag ledning över mig som enbart såg till kostnader och inte till hur kvalitén skulle utföras så jag tog en strid om bättre arbetsvillkor och bättre arbetsmiljö för det är extremt slitsamt att rätta till fel efter andra, dag ut och dag in. Naturligtvis så förlorade jag denna striden men ska jag ta något positivt med mig är det att vissa människor går att lita på till 100 procent och andra inte. Och att jag lyckades utföra mina arbetsuppgifter riktigt bra trots jag hade människor ovanför mig som inte förstod något vad vi gjorde längst ner i kedjan. En kedja kan inte köras runt om inte allt fungerar från topp till tå. Få magsår av ett företag och må riktigt dåligt när man försöker utföra sitt arbete så bra som möjligt. Ja detta fick jag här. Och äntligen har jag fått tillbaks mitt leende och glädjen i livet igen. Att få möjlighet att skratta och le mycket. Ja det är helt underbart! Nu ska jag hitta något riktigt bra yrke där jag får utvecklas, där jag får möjlighet att skapa underverk så att företaget blir större, större och större. Finns det gränser hur stort ett företag kan bli? Jag tror inte det.

No comments: